Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Morgonstund...

Av ulrica liljegren - 17 maj 2008 09:14

Vad jag önskar att man va en morgonmänniska, att vakna på sprudlande morgon humör istället för att bara hata livet... Jag har juh haft mitt "underbara" morgonhumör hela livet och det har blivit bättre, har iaf vett och inte vara otrevlig mot barnen.. Min stackars älskling har fått smaka på en och annan fräsning men han älskar mig ändå och jag ber alltid om ursäkt när jag fått vakna till lite.. Heheh Adam har ärvt mammas morgonhumör, det går inte och prata med honom är han är nyvaken, speciellt inte om han blivit väckt...

Dags och göra mera rabarberkräm med, gjorde det för en vecka sen då jag fick med mig ett gäng från Anette (patricks mamma) och det sa bara slurp så va det slut, fick åka och hämta mer i veckan så nu äter barnen rabarberkräm med mjölk och knäckebröd med skinka på morgonen... Jag har slutat köpa mjukt bröd, dom älskar knäcke och det är såååå mycket nyttigare så det finns ingen anledning att ge dom något annat..

Nu sitter Albin och Adam och bygger lego i rummet, Kira försöker hjälpa till tror  jag heheh hör en "men Kira" i melllanåt.. Kevin sitter bokad framför tvn, försöker och begränsa hans tv tittande men det är lördagmorgon så ett tag får han mysa i soffan och kolla tv...

Får se när frun (AK) hör av sig då, dom är på bilsemester och ska komma hem imorgon, hoppas dom haft det trevligt... Jag e inte så kär i hennes katt just nu bara, kom upp igår morse och skulle fylla på kattmaten och där mitt på golvet brevid köksbordet låg en död fågel som hon så duktigt släpat in. Jag som hatar sånt, försökte få kevin och kanske sopa upp den och ställa ut sopskyffeln men inte då han vart lika rädd som jag.. efter diverse telefonsamtal så beslöt jag att låte den ligga en stund och göra frukost till barnen för att sen ta tag i det... Vad gör katten då ... jo hon får för sig att jo men vi leker lite med fågellhelvetet och skickar iväg den rakt i min riktning, ulrica fick spelet och skrek rakt ut.. livrädd.. men nu va jag juh tvungen och ta ut den, den kan juh inte ligga mitt på golvet... nu ligger den i sopskyffeln på baksidan och älskling har lovat och gå o kasta den idag...

ja nu e det dags och städa dagens skörd men jag kommer tillbaka lite senare...

Kjamen gican

 
 
Ingen bild

Renate

17 maj 2008 09:48

hahahaha du kunde ju ringt mig ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulrica liljegren - 15 januari 2009 12:56

HEJ... NU HAR JAG BYTT BLOGG.... JAG FINNS PÅ www.ulricaliljegren.blogspot.com..... VÄLKOMMNA ...

Av ulrica liljegren - 28 augusti 2008 05:01

Hej hej.. ja jag vet, inget skrivet här på jätte länge.. sitter på jobbet nu och har en stund över så lite blir det iaf... så ni vet att man lever hehe.... Ja jag måste juh skryta lite med att våran hund har blivit svensk champion:) fin pojke.. Har...

Av ulrica liljegren - 16 juni 2008 09:40

Hej igen.. ja jag vet inte skrivit på as länge men men... Vad händer då??? Jo mitt liv består av och vara med mina barn o älskling o JOBBA, tycker jag jobbar jämt men det gör absolut inget alls för det är kul som f-n.. Sen är det bara ett plus att ma...

Av ulrica liljegren - 28 maj 2008 06:20

Hej igen, nu blev det värsta hoppet mellan inläggen men men jag ska försöka under dagen och berätta om helgen mm... Jo i Fredags jobbade jag min första dag:) jätte roligt:) slutade 19,30 och då stod min prins och väntade på mig. Vi åkte raka vägen oc...

Av ulrica liljegren - 22 maj 2008 18:58

Ja nu e jag jävligt trött på det här:( Att ha och välja på att ha nässelutslag här och här konstant eller ta allergitabletter och va helt mosig i huvudet och inte fatta nåt????? Inget av dom vill jag välja men så verkar det inte kunna bli:( Anna-Kari...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards